انواع ترانسفورماتور و کاربرد آنها

انواع ترانسفورماتور و کاربرد آنها

اساساً یک ترانسفورماتور به عنوان یک دستگاه ثابت شناخته می شود که توانایی تبدیل انرژی الکتریکی یک مدار به مدار های دیگر از طریق القای الکترومغناطیسی را دارد. می توان آن را برای به حداکثر رساندن (افزایش) یا به حداقل رساندن (پایین آوردن) سطح ولتاژ بین مدارها پیاده سازی کرد. ممکن است در این فکر باشد که چگونه می تواند تبدیل انرژی اتفاق بیفتد. بنابراین از طریق اصل القای متقابل جایی است که شار تحریک شده در سیم پیچ اولیه با سیم پیچ ثانویه مرتبط می شود. فقط با افزایش یا کاهش توان و ولتاژ، انتقال انرژی در حالی که اجازه می دهد مدت فرکانس ثابت باشد، انجام می شود. در ادامه با ما همراه باشید، به معرفی انواع ترانسفورماتور و کاربرد آنها می پردازیم.

1- ترانسفورماتور قدرت

ساخت ترانسفورماتور قدرت در اشکال مختلفی صورت می گیرد و عملکرد بالایی دارد. آن کمترین اندازه (از نظر حجم و وزن)، القای نشتی کمتر و تداخل الکترومغناطیسی کمتری (EMI) را ارائه می دهد. سیم پیچ های آن به دلیل مساحت سطح نسبتاً بزرگتر، بهتر سرد می شوند. ترانسفورماتور های حلقه ای یا زخمی لوله ای معمولاً از نظر اقتصادی ساختاری ندارند. هسته های نازک بلند برای ترانسفورماتور های Q با فرکانس پایین مناسب ترند. بعضی از اشکال به عنوان مثال هسته گلدان، خود محافظت کننده هستند (EMI را کاهش می دهد). همچنین تعمیر ترانسفورماتور قدرت به راحتی صورت می گیرد.

2- ترانسفورماتور های الکتریکی

این انتقال جریان متناوب یا جریان قطع شده مدار توسط تحریک الکترومغناطیسی را تشویق می کند. این ترانسفورماتور های قدرت الکتریکی با استفاده از روکش فلزی برقی و شاخه های مسی مربع تولید می شوند. تغییرات در انرژی الکتریکی به طور کارآمد منبع ولتاژ را مدیریت می کند.  تغییرات ما در جریان الکتریکی با یک صفحه کنترل گنجانیده شده آزمایش می شود. بخش های سیم پیچ ولتاژ پایین و بالا در امتداد طرف پراکنده قرار دارند، سیم پیچ ولتاژ پایین در کنار هم و مجاور سیم پیچ ولتاژ بالا قرار گرفته است.

3- ترانسفورماتور های تفکیک

اکثر تولیدکنندگان ترانسفورماتور، ترانسفورماتور های جداسازی را ارائه می دهند که تجهیزات الکترونیکی ظریف را در برابر تشدید صدای جارو برقی تضمین می کنند. این ترانسفورماتور های جداسازی حجیم هستند. ترانس های قطع کننده کاربرد خود را در تجهیزات کنترل شده دیجیتالی، تجهیزات پزشکی، انواع چرخ دنده های مبتنی بر ریزپردازنده دارند.

انواع ترانسفورماتور و کاربرد آنها

انواع ترانسفورماتور و کاربرد آنها

4- ترانسفورماتور اختصاصی

این یک ترانسفورماتور الکتریکی است که برای انتقال جریان الکتریکی یک مدار اختصاصی به یک مدار انتشار استفاده می شود. این همچنین می تواند برای انتقال جریان در یک مدار حمل و نقل اختیاری یا به مدار مدیریت استفاده شود. ترانسفورماتور های گردش خون می توانند یک یا سه طبقه باشند. ترانسفورماتور های یک مرحله ای برای کاربرد های خصوصی استفاده می شوند.

5- ترانسفورماتور های گردش خون

تولید کنندگان ترانسفورماتور در ولتاژ تغذیه مدار ضروری را به اندازه گیری ولتاژ مورد نظر خریدار محدود می کنند. اندازه گیری این ولتاژ همچنان تغییر می کند و می تواند برای مشتریان تجاری، خریداران خصوصی و خریداران صنعت سبک متنوع باشد. این ترانسفورماتورهای جریان قدرت با توجه به اندازه گیری های IS طراحی و تحویل داده شده اند.

6- ترانسفورماتور ولتاژ

ترانسفورماتور های ولتاژ می توانند زیاد، کم و سازگار باشند. این ترانسفورماتور های ولتاژ بالا بهره وری بالا و گشتاور کم را ایجاد می کنند. ولت متر های متصل به این ترانسفورماتور ها جریان اطلاعات و ولتاژ عملکرد را نمایش می دهند. ترانسفورماتور های ولتاژ بالا در شرکت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و عموماً برای کاربرد های خارجی مورد استفاده قرار می گیرند.

7- ترانسفورماتور خودکار

نوعی ترانسفورماتور است که فقط یک سیم پیچ روی قسمت هسته لمینیت غلتیده است. این همان نوع ترانسفورماتور دو سیم پیچ است اما در روشی که هر دو سیم پیچ به هم متصل هستند متفاوت است. بخشی از قسمت سیم پیچ بین دو سیم پیچ تقسیم شده است. در مورد بار، بخشی از جریان بار از منبع و بقیه از فعالیت ترانسفورماتور بدست می آید. عملکرد آن در همان تنظیم کننده ولتاژ بود.

8- ترانسفورماتور صوتی

ترانسفورماتور های صوتی در دامنه فرکانس 20 هرتز – 20 کیلوهرتز کار می کنند و بیشتر در سیستم های تقویت کننده صدا اجرا می شوند. با ویژگی ایزولاسیون، این نوع ترانسفورماتور ها با پشتیبانی از سیستم تقویت کننده داخلی ترانسفورماتور، بین بلندگوهای انتهایی انزوا ایجاد می کنند. اگرچه هیچ ارتباطی بین دو سیم پیچ وجود ندارد، این ترانسفورماتور توانایی ارائه پشتیبانی دو طرفه را دارد و در این شرایط از دست دادن سیگنال به یک صورت و افزایش سیگنال در جهت مخالف اتفاق می افتد. حتی انواع مختلفی از ترانسفورماتورهای صوتی مانند ترانسفورماتور تطبیق امپدانس، ترانسفورماتور صوتی مرحله ای با دامنه فرکانس گسترده که در داخل فرکانس قابل شنیدن است وجود دارد. ترانسفورماتور صوتی با دامنه فرکانس گسترده ای که در فرکانس قابل شنیدن است، پایین می آیند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *