دلایل به کار بردن روغن در ترانسفورماتور

دلایل به کار بردن روغن در ترانسفورماتور

روغن ترانسفورماتور یک روغن بر پایه مواد معدنی است که به طور معمول در ترانسفورماتورها استفاده می شود.این روغن در ترانسفورماتور شما به عنوان یک عایق و عامل خنک کننده عمل می کند.با گذشت زمان ، روغن تخریب می شود و در نتیجه احتمال خطا و تعمیرات پرهزینه وجود دارد.با یک برنامه نگهداری پیشگیرانه مناسب ، می توانید از هرگونه هزینه های گران قیمت مربوط به تعمیر ترانسفورماتور قدرت جلوگیری کنید.

روغن گرما را از سیم پیچ های ترانسفورماتور جذب کرده و به خارج از ترانس انتقال می دهد ، جایی که می تواند به هوای خارج منتقل شود.

روغن ترانسفورماتور یک روغن بر پایه مواد معدنی است ، اما همچنین ممكن است ترانسفورماتورها را با روغن های گیاهی پر كنید(برای کاربردهای خاص تهیه شده است).مزایای ادعا شده عبارتند از:خطر آتش سوزی كمتر ، جذب بهتر رطوبت ، سازگار با محیط زیست.هزینه این روغن کمی بیشتر از روغن معدنی است ، بنابراین معمولاً به عنوان “گزینه ویژه” در دسترس است ، نه به صورت پیش فرض.

روغن ترانسفورماتور

کیفیت روغن

کیفیت روغن ترانسفورماتور بر خصوصیات عایق و خنک کننده آن تأثیر می گذارد.در شرایط عملیاتی عادی ، حداقل تجزیه کیفیت روغن در اثر اکسیداسیون و آلودگی رخ خواهد داد.

اکسیداسیون اسیدی است که از تماس روغن با اکسیژن در روغن تشکیل می شود.اسید لجن ایجاد می کند که روی سیم پیچ های ترانسفورماتور می نشیند و باعث کاهش اتلاف گرما می شود.سیم پیچ ها گرم تر می شوند و در نتیجه لجن بیشتری ایجاد می کنند که به نوبه خود گرمای بیشتری ایجاد می کند.محتوای اسید بالا و افزایش دما باعث بدتر شدن کیفیت عایق روغن می شود و در صورت عدم درمان باعث خرابی ترانس می شود.

آزمایش کردن روغن ترانسفورماتور

آزمایش روغن ترانسفورماتور باید بخشی از برنامه نگهداری پیشگیرانه سالانه شما باشد.آزمایش روغن به تعیین زمان نیاز به اقدامات اصلاحی کمک می کند.آزمایش اولیه یک خط پایه برای مقایسه ایجاد می کند و آزمایش سالانه هرگونه تغییر داخلی را در ترانسفورماتور شما ترسیم می کند.

بررسی گازهای موجود در روغن می تواند به تعیین خطای ترانس از جمله قوس ، کرونا و غیره کمک کند.نتایج آزمایشات انجام شده به تعیین نیاز به اقدامات بعدی کمک خواهد کرد.

اگر کیفیت روغن شما به زیر سطح قابل قبول کاهش یافته است ، باید تصمیم گرفته شود که روغن موجود را جایگزین یا بازیابی کنید.اغلب اوقات ، تخریب سریع روغن در ترانسفورماتور نشان می دهد که ترانسفورماتور شما نیاز به اقدامات اصلاحی دارد.

آزمایش کردن روغن ترانسفورماتور

احیای روغن موجود شما می تواند با زمان کمتری انجام شود.با استفاده از ترکیبی از درمان ها می توان روغن خود را به مشخصات یک روغن جدید بازگرداند.اگر برخی از سطح آلاینده ها به طور قابل توجهی زیاد باشد ، جایگزینی روغن به جای استفاده مجدد ، از نظر اقتصادی عملی تر است.

اگر تصمیم دارید روغن موجود در ترانسفورماتور را تعویض کنید ، می توان از روغن جدید یا بازیافتی استفاده کرد.روغن عایق معدنی منبع ارزشمندی است که می تواند بارها مورد بازیافت قرار گرفته و به حالت اولیه خود بازگردد.استفاده از روغن بازیافت شده با کیفیت جدید یا تصفیه روغن موجود باعث کاهش منابع غیر قابل تجدید می شود و می تواند بسیار مقرون به صرفه تر از جایگزینی با روغن جدید باشد.

یک برنامه تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور ، دارای مزایای اقتصادی و زیست محیطی است.خرابی یک ترانسفورماتور می تواند منجر به هزینه های قابل توجه تعویض یا تعمیر شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *