راهنمای نگهداری ترانسفورماتور

معرفی ترانسفورماتور

ترانسفورماتور یک دستگاه حیاتی در تجهیزات الکتریکی در هر مرحله تولید ، انتقال ، توزیع و استفاده از برق است.خرابی یک ترانسفورماتور باعث قطع برق و قطعی تمام کارهای در حال انجام می شود.بنابراین مراقبت و نگهداری از ترانسفورماتور باید گاه به گاه در نظر گرفته شود تا از خرابی ناگهانی و پیش بینی نشده جلوگیری شود.اگر نقص ، زودهنگام تشخیص داده شود ، می توان بلافاصله اقدامات درمانی را انجام داد و تداوم سرویس ترانسفورماتور را حفظ کرد.

تراسفورماتورها به دلایل مختلفی خراب می شوند.این ممکن است به دلیل اضافه بار بیش از حد بر روی ترانسفورماتور ، اتصال کوتاه در نزدیکی ترانسفورماتور و غیره باشد.اما خرابی زودرس ترانسفورماتور معمولا به دلیل عدم مراقبت صحیح و نبود برنامه بازرسی و نگهداری منظم اتفاق خواهد افتاد.خرابی کامل ترانسفورماتور به راحتی می تواند به ده ها هزار دلار هزینه تعمیر و خرابی منجر شود.

در مقالات دیگر این سایت در مورد اینکه چه عواملی باعث خرابی ترانسفورماتورها می شوند ، بطور کامل صحبت کرده ایم.برای مطالعه ، سری به دیگر مقالات پیشروترانس کاوه بیندازید.

معرفی ترانسفورماتور

چرا نگهداری اینقدر مهم است؟

هدف اصلی از تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور اطمینان از این است که قطعات داخلی و خارجی ترانسفورماتور و لوازم جانبی در شرایط مناسب و “متناسب با هدف” نگهداری می شوند و می توانند همیشه با خیال راحت کار کنند.نگهداری و تعمیر ترانسفورماتور قدرت می تواند بصورت دوره ای یا بصورت تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط انجام شود.

  • بررسی منظم به ترانسفورماتورها اجازه می دهد تا طبق استاندارد سازنده کار کنند.
  • تعمیر و نگهداری از بروز خرابی بیش از حد جلوگیری می کند.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

برای عملکرد ایمن و مطمئن ترانسفورماتورها ، نگهداری پیشگیرانه یک امر ضروری است.این ، مشکلات را در مراحل اولیه تشخیص می دهد و می تواند از وخامت بیشتر مشکلات جلوگیری کند.نگهداری پیشگیرانه شامل آزمایش های زیر است:

  • نمونه برداری از روغن + تجزیه و تحلیل
  • بررسی نشانگر سطح روغن
  • اندازه گیری های الکتریکی
  • تمیز کردن عایق و مخزن
  • بررسی شیر تخلیه و مهر و موم ها
  • بازرسی خارجی و تعمیر مشکلات احتمالی

روشهای تعمیر و نگهداری ترانسفورماتور

ترانسفورماتور برای عایق بندی و خنک سازی به روغن نیاز دارد.همانطور که یک ماشین به بررسی منظم کیفیت روغن و سطح روغن نیاز دارد ، یک ترانسفورماتور نیز به همان درمان پیشگیرانه نیاز دارد.سطح روغن باید در فواصل منظم بررسی شود و هر گونه نشت روغن بررسی شود.تمام نشت ها باید در اسرع وقت برطرف شوند تا از مشکلات احتمالی ناشی از سطح پایین روغن ، جلوگیری شود.

خصوصیات شیمیایی اصلی روغن ترانسفورماتور به تدریج تغییر می کند و آن را برای هدف مورد نظر خود بی اثر می کند.از این رو این ، روغن باید به طور دوره ای مورد آزمایش قرار گیرد.

بازیافت روغن ترانسفورماتور

ممکن است روغن ترانسفورماتور حاوی ناخالصی های شیمیایی مانند بی فنیل های پلی کلر باشد که این منجر به خرابی تجهیزات می شود و برای همین بازیافت روغن ترانسفورماتور طی سالهای مداوم جزو خدمات ضروری شده است.این ناخالصی های شیمیایی ناخواسته را می توان با بازیافت روغن و با استفاده از روش های پیشرفته شیمیایی از بین برد.

دوستان و همراهان عزیز ، اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید ، سایر مقالات سایت ما را مشاهده کنید و یا با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *